måndag 17 juli 2017

Lisa Rodebrand: En Droppe I Rymden


Titel: En Droppe I Rymden (2015)
Författare: Lisa Rodebrand
Sidantal: 384

Ett recensionsex från förlaget, tackar så mycket.

Handling:

Ett rymdskepp störtar på planeten Kyofanis. Den unge kadetten Dito blir skickad av sin far att undersöka rymdskeppet. Där möter han en flicka och en pojke samt en äldre man, de säger sig vara bror och syster samt farbror. Dito misstänker att det är något som inte stämmer med deras berättelse om varför de har hamnat på Kyofanis.

Mina tankar:

Detta är en fristående fortsättning på Revolt (läs här vad jag tyckte om den), jag skulle dock rekommendera att man läser Revolt innan man läser En Droppe I Rymden för att få ut det mesta av berättelsen.

Den fortsätter i samma stil som första boken, så har man läst den och gillade den första så skall man absolut läsa denna. Tycker att det är lite mera slipat och mera fyllnad i texten än första boken, man får reda på mera bakgrundshistoria om Klykonerna samt att planeten Kyofanis har sin egen fauna med varelser och växter som gör den till en rik och ny upplevelse. Karaktärerna i denna bok blir mer levande då de får mera kött på benen med deras agerande och känslor. Det är en spännande och farlig värld som målas upp och man rycks med i handlingen.

En bra fortsättning och jag misstänker lite att det finns en möjlighet till en bok till i denna berättelse.

Pocket Bokus Adlibris
E-bok Bokus Adlibris

Följ mig på facebook.
Bokbloggar.nu - Samlar bloggar om litteratur
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar